diumenge, 8 de novembre del 2009

COMUNICACIÓ ORAL, ESCRITA I DIGITAL V

Descripció

Durant aquesta setmana hem tingut dues sessions de COED molt diferents. La primera classe va estar dedicada a les exposicions de “qui ets tu?”, on cada persona de la classe explicava quin procés havia seguit per descriure a un company o a una companya. L’exposició havia de durar dos minuts, i durant aquest temps cada persona va aconseguir emocionar una mica algú sincerant-se i explicant les qualitats que trobava en l’altre. Jo vaig explicar el procés de descripció de L’Eva Ladevesa.
La següent sessió de COED va estar dedicada a la recitació. Uns quants companys de classe van realitzar un exercici de recitació d’un text literari de memòria. La veritat és que tots duien poemes, contes o fragments de llibres que eren molt emotius. Va ser una classe dinàmica i interessant.



Ampliació

Com a ampliació m’agradaria explicar el procés que estic seguint per l’elecció meu exercici de recitació. En el moment que et diuen que has d’elegir un conte popular, un poema d’un autor conegut o un fragment literari d’una obra amb renom, apareix el primer dilema: que elegeixo?. El primer pas que es dóna és el d’anar a Internet i buscar el nom de poetes catalans, però el Google t’ofereix una grandíssima quantitat d’informació . El segon pas és minimitzar la recerca consultant el mateix però a la Viquipèdia. Aquesta et fa una selecció molt més precisa, i t’ofereix de manera ordenada i clara una llista amb els poetes catalans de més renom i amb més qualitat. A partir d’aquí es realitza una llista amb alguns noms que ens hagin cridat l’atenció. La meva llista incloïa els següents autors:

- Clementina Arderiu
- Salvador Espriu i Castelló
- Àngel Guimerà i Jorge
- Miquel Martí i Pol
- Perejaume
- Jacint Verdaguer i Santaló
- Joan Maragall
- Victor Català
- Mercè Rodoreda

Per tant, a partir d’aquí es comencen a buscar biografies dels diferents autors seleccionats, ja que aquestes ens duen a un gran nombre de les seves obres. Després de llegir uns quants poemes de cada autor, ja ets pots fer una idea de la forma d’escriure de cadascú. A partir d’aquest moment actua la decisió personal i el caràcter de la persona. Per exemple, a mi em sembla molt interessant Victor Català, ja que és una dona que viu sota un pseudònim masculí; o Mercè Rodoreda, ja que la seva manera de descriure les situacions i de donar-li importància als petits detalls em sembla una forma exquisida d'explicar les coses. Per tant, tot i minimitzar al màxim el nombre d’autors, encara resta el dubte principal: Que elegeixo?. Després de pensar durant una estona i d’ampliar la recerca d’informació sobre aquestes dues autores responc a la pregunta inicial: el que més em crida l’atenció és fer un fragment de llibre o un monòleg. A partir d’aquí s’ha d’elegir l’obra- cosa que ja he fet en qualsevol dels dos casos- i el fragment.



Reflexió

Crec que aquestes dues classes de COED han sigut molt profitoses per diversos motius. Per una part, hem tingut la possibilitat de dir a una persona les bones qualitats que té, i això sempre és un bon mètode per reforçar un bon ambient de classe i fomentar una bona relació entre companys. A més a més, el fer que cadascú expliques el procés que ha fet servir per descriure a una persona demostra que hi ha moltes maneres de veure i conèixer algú. A part, el fet de ser una classe dinàmica i divertida reforça l’atenció de l’alumnat i suposa una forma diferent de veure l’aprenentatge i l’educació que després cadascú podrà aplicar quan sigui mestre. Per tant, crec que la primera sessió va ser molt bona pel fet que vam descobrir una nova metodologia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada