La meva companya Norma i jo vam anar al CEIP Turó Blau acompanyades per la nostra companya de tercer,la Núria. Cal dir que a l’escola no vam rebre cap tipus d’informació ni sobre la seva dinàmica ni sobre el seu projecte educatiu, ja que no s’esperaven la nostra visita i els hi va resultar una mica incòmode. Per tant, tot el que exposaré de l’escola està extret de la seva pàgina web i de la poca informació que ens van voler donar.
L’escola Turó Blau és un col·legi petit, ja que només té una línia per curs, des de p-3 fins a sisè de primària. No obstant, té una gran equipació, ja que posseeix aula de música, de plàstica, una biblioteca, dos patis, una aula d’informàtica i una aula d’ acollida.
Pel que vam poder observar és una escola molt familiar, i amb dinàmiques de treball concretes, com per exemple als nens de parvulari i primer de primària els hi feien canviar de sabates a classes, com per exemple la de música, perquè estiguessin més còmodes i aprenguessin a cordar-se els cordons. Un altre mètode educatiu que vam poder observar va ser el fet de que els hi feien realitzar un exercici amb les mans (per exemple creuar-les davant del pit i posar-les en forma de cercle) cada cop que realitzaven un canvi de classe, fet que provocava que fessin silenci al passadís i aprenguessin a concentrar-se en un exercici.
El seu projecte educatiu vol ser de caire humanista, ja que es vol entendre l’educació com un procés global de l’Infant, se li dóna molta importància a l’expressió artística, fet que puc corroborar per la gran quantitat de treballs manuals que hi havia penjants per tota l’escola, es realitzen sortides a centres naturals i culturals per ampliar els diferents aprenentatges de l’alumne, es treballa en grups reduïts, i s’intenta imposar una hàbits i uns valors.
Pel que fa a la meva experiència personal hi ha un aspecte que em va agradar molt, la familiaritat de l’escola. Ja que és un col·legi que transmet alegria i pau els alumnes, a causa dels seus colors i la seva decoració. Per tant, presenta un ambient molt adient pels Infants que estan creixent. No obstant, el fet de que els mestres no tinguessin coneixement de que aniríem ens va dificultar una mica l’observació, ja que tot i que la majoria de mestres ens van deixar veure la seva classe, va haver-hi algun que no va voler, fet que valoro com a aspecte negatiu perquè tot i no tindre’n consciència, era una activitat programada.
Les diferents classes de música a les què vam acudir, i la classe d’educació física als nens i nenes de P-3, van ser les sessions que més em van transmetre. Pel que fa a la música, la professora utilitzava un mètode de treball molt dinàmic i amè, fets que gaudien els alumnes. Deixava que els Infants cantessin, expressessin la seva l’opinió i s’arrosseguessin pel terra, però en tot moment els tenia controlats. Aquesta mestre i la seva manera de fer les classes em transmetia alegria i seguretat. Pel que fa a la sessió amb els nens de P-3, la professora es mostrava afable i amb els alumnes, i a més a més de donar-li classes de psicomotricitat havíem de mostrar una atenció cap a tots els alumnes, actuar amb paciència i afecte.
Per tant, vam anar a una escola amb una bona metodologia de treball, amb un bo context i ben presentada. Però que em va deixar un buit en el sentit organitzatiu, ja que la nostra visita va ser una bona sorpresa!
Des de l'escola Turó Blau sentim haver donat aquesta imatge de buit organitzatiu. Penseu que la vostra companya Núria va deixar les pràctiques per problenmes familiars i la seva assistència a l'escola va ser molt irregular al llarg de la seva curta estada. De tota manera penseu que la nostra idea de la vostra visita era una presa de contacte amb la realitat escolar del nostre centre i penso que aquest objectiu es va aconseguir. Disculpeu si no us heu sentit ben tractades i penseu que nosaltres com escola "familiar" que ens agrada ser estem sempre disposats a col·laborar si necessiteu qualsevol informació. Atentament: Ferran Català.Director de l'escola Turó Balu
ResponElimina