Descripció
Durant les últimes sessions de COED em realitzat varies activitats. El dilluns van començar amb les exposicions del territori. Cal dir que aquests és un treball que es realitzava per parelles, amb la finalitat d’explicar algun aspecte d’un territori concret. El meu treball tractava sobre Sant Andreu de Palomar i el teatre, i la meva companya era l’Anna Español.
Van haver-hi varies parelles que van exposar dilluns:
- La formada pel Macià Begur i la Laura Sánchez, sobre Mallorca.
- El Marc Pérez i l’Eduard Santos van parlar sobre el Baix Llobregat.
- L’Aylen Marino i la Laura Millán ens van parlar sobre les Festes de maig de Badalona.
La resta de la classe havia de d’avaluar, amb reflexions personals i amb una nota numèrica, les exposicions dels altres companys.
A la classe de divendres vam continuar amb la recitació de poemes i amb els debats.
Durant la primera part de la classe vam escoltar els poemes, contes i rondalles que els companys de classe van exposar, aquests van ser:
- La Clara Boix amb un poema de Joan Salvat Papasseit
- El Carles Costa amb un poema
- La Linda Camacho amb un conte anomenat La velleta que contava els esternuts del llibre Contes per telèfon
- El Cristian Cubillo amb un poema de Miquel Martí i Pol, Mare si fos Mariner
- L’Àngel Carillo amb la rondalla del Príncep feliç
- L’Àngel Caloca amb un poema de J.M Segarra anomenat Montserrat
- L’Esteve Clop, amb un conte anomenat El viatger del Segre
- L’Anna Español, amb un poema
- La Judit Carrique, amb un poema de Miquel Martí i Pol i el seu poema L’ Hivern
- La Natalia Carrique, amb un poema
- La Mònica Estrada amb un poema de Miquel Bastida anomenat Pare
- L’Elena Carmona amb la Llegenda de Sant Jordi
- L’Alba Casals amb un conte anomenat El rei dels ocells
- La Laura Cazorla, amb un poema de Miquel Martí i Pol anomenat L’Elionor
Pel que fa a la segona part de la classe, es van realitzar dos debats:
- El primer debat tractava sobre l’educació tradicional i l’educació actual. Els grups estaven formats per : L’Anna Illa, la Sandra Ferré, la Mireia Toro, la Blanca Vivet i la Sònia Ferrer com a defensores de l’educació tradicional; i L’Helena San José, la Joana Freixenet, la Cristina Sansalvadó, la Laura Cazorla i la Carlota Montaner com a defensores de l’educació actual.
Els principals temes que van tractar durant el debat van ser la figura del mestre en els dos sistemes, les assignatures que s’impartien, els horaris, els mètodes d’ ensenyament – aprenentatge i el rol dels alumnes.
- El segon debat tractava sobre l’autoritat a l’aula. L’Albert Guix, el Cristian Cubillo, la Sara Olmo, la Mònic Gutiérrez, i la Mònica defensaven una autoritat severa a l’aula; en canvi, la Laura Millán, la Sara Garcia, la Paula Antonell, l’Aylen Marino i la Maria Garcia, defensaven una autoritat menys severa a les aules.
Els principals elements que es van analitzar van ser: la figura del mestre, la figura de l’alumne, i el càstig com a element instructiu o destructiu.
Reflexió
Durant aquestes sessions de COED hem començat a realitzar les exposicions del territori i personalment crec que aquests treballs poden ser molt útils per conèixer costums o aspectes de llocs que no teníem gaire informació. Aquet exercici també serveix per dos aspectes més: millorar l’expressió oral davant d’una classe- fet que implica anar perdent la vergonya de forma progressiva – i aprendre a avaluar exposicions orals- ja que se’ns demana puntuar a cada grup amb una nota numèrica, i analitzar els aspectes positius i negatius que trobem.
Per un altra part, els debats i les exposicions dels poemes també realitzen aquesta doble funció. Per tant, tots aquests exercicis tenen diverses finalitats. El fet de que això es realitzi en forma de recitació poètica ho fa molt més dinàmic, ja que a la vegada pots escoltar algun fragment literari del teu interès i rellegir-lo tantes vegades com vulguis.
Ampliació
Com a ampliació m’agradaria penjar el vídeo que la meva companya del treball del territori, Anna Español, i jo li vam realitzar a la Montse Puga. Cal dir que vam haver d’anar dos dies al SAT durant diverses hores per poder trobar-la, ja que només està al SAT en un horari molt concret.
Val a dir que va ser molt amable i agradable en tot moment, facilitant-nos molt la feia i conduint l’entrevista cap al camp de l’educació i l’ensenyament. L’edició dels vídeos ens va costar una mica, ja que havíem d’utilitzar un programa amb el qual no estàvem molt experimentades, però un cop fet, el resultat va ser correcte. Agrair a la Montse la seva col·laboració en el treball i la seva participació.
Els codis QR
-
El *codi QR* (Quick Response Code, codi de resposta ràpida) és un sistema
per *emmagatzemar informació* en una matriu de punts o un codi de barres
bidi...
Fa 11 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada